söndag 14 augusti 2011

Bisse Bus och Brianna Bus

...

Ja, jag hade katt för ca. 20 år sedan. Därför har jag bestämt mej att hålla katt-blogg denna gång, i denna internet och media-fixerade tidsåldern. Andra skaffar barn, jag ska få två missor om precis Två Veckor på Söndagen den 28.e Augusti (2011). Deras mamma heter Kattis, deras pappa heter Izitop. Dom är båda RASKATTER, och inte vilken ras som helst! Dom är Heliga Birmor. Sådan ras, som jag gått och drömt om sedan minst fem eller sju år sedan! När jag var på min första katt-utställning nära Drottningholm (2003 eller 2004) med min moster, mina kusiner och min mosters man. DÅ bestämde jag mej att jag ska ha en Helig Birma. Sen fick jag reda på att dom är väldigt sällskaps-sjuka, så därför ska jag skaffa två stycken.

Jag googlade "Helig Birma -till salu" eller nåt liknande och då kom jag till denna sida här:


Där såg jag att det fötts Kattis' andra kull (B-kullen) och tyckte Boris var ett hemskt namn och han såg inte ut som jag ville att min misse skulle se ut. Bonita var någon intresserad av, Brianna var perfekt och Bisse är ju bara så kelig och kurrig, så jag fastnade för honom också. Nu i övermorgon på tisdag alltså ska jag åka på mitt första besök hos Bisse och Brianna i deras barndomshem i Rimforsa, nära Linköping. Det ska bli så KUL!!! :) Allt har gått hittills som smort, så det känns som detta är verkligen meningen. Inget händer av en slump och katter är ju så underbara!!!

Jag bestämde börja med denna blog i tid, så att jag kan skriva mina tankar nu INNAN kattorna kommer och INNAN jag ens träffat dom ;) Så får jag skriva senare om mitt första intryck osv. Alla mina väninnor har sticknings, baknings, baby och andra konstiga bloggar, så jag tänkte: -DETTA blir min KATT-BLOGG ;)

Mera senare!!!

MJAU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar